Pages Menu
Categories Menu

Gelezen 2005

“Een strategie kan dan nog zo briljant zijn, van tijd tot tijd moet je ook naar de resultaten ervan kijken”.

“Als je succes wilt vermenigvuldigen, moet je delen”.

“Bij ons op school doen ze aan PGO (probleem gestuurd leren), maar ik (leerling) heb helemaal geen problemen”.

“Hoeveel competenties moet jij nog? Ik heb er al vijf af”.

“Ze vonden opnieuw het wiel uit en het resultaat was niet eens rond”.

“Goede vaklieden kijken nooit in kwaliteitshandboeken. Wat erin staat weten ze en de dingen die ze niet weten, staan er niet in en zullen proefondervindelijk moeten worden ontdekt”.

“Juist de mensen met de sterkste idealen zetten een rem op nieuwe initiatieven. Want ze zijn te kritisch”.

“Iedereen zei dat het niet kon. En toen kwam er iemand binnen die niet wist dat het niet kon en die deed het”.

“Hoe meer sturing je wilt toekennen aan de vraagkant, des te beter je zelf moet weten wat je wilt en kunt”.

“Een case is geen case”.

“Kom je de leerling tegen of jezelf?”.

“Het is goed te weten wat niet werkt, maar het is beter te weten wat wel werkt”.

“Geluk is een ongrijpbaar begrip. Vraag je je af of je gelukkig bent en je bent het niet langer”.

“Vroeger moesten we naar de kerk, nu moeten we op vakantie”.

“De enige manier om uit de moeilijkheden te komen, is er dieper in te duiken”.

“Goede mensen zijn niet onder een noemer te brengen omdat ze zo verschillen. Slechte mensen zijn makkelijker te beschrijven omdat die allemaal hetzelfde zijn”.

“Leuke mensen vliegen geen businessclass”.

“Wie met de tijdgeest trouwt, wordt snel weduwnaar”.

“Te goed nadenken leidt tot teveel twijfel en daar hebben de Engelsen een mooie term voor: analysis paralysis”.

“We ontdekten ook dat een belangrijke leerervaring zelden plaatsvond tijdens het volgen van een opleiding”.

“Als mensen moeten kiezen tussen van gedachte veranderen en bewijzen dat dat niet nodig is, gaat bijna iedereen aan de slag met het bewijs”.

“Als jullie goed hadden kunnen voetballen, dan had je er nooit over hoeven schrijven”.